Här samlar vi länkar till bidrag och stipendium för dig att söka inom din verksamhet eller under dina studier.

“Making money is art. And working is art. And good business is the best art.”

Andy Warhol

Stipendier att söka.

Stipendier kan sökas av yrkesstuderande eller yrkesverksamma ungdomar, till studier eller vidareutbildning hos nedanstående stiftelser, organisationer, kommuner och regioner.

Kallenbergs Stiftelse : Ansökningskriterier samt ansökningsblakett hittar du här

C.E Lindgrens Stiftelse: Ansökningskriterier, information samt blankell hittar du här

Upplands Nation: De olika stipendier som går att söka som heltidsstudent på universitet hittar du här

Uppsala Kommun: Kultur och hantverksstipendium via Uppsala kommun hittas här

Uppsala Region: Bidrag och stipendium via Uppsala region hittas här

Ansök om medlemskap

Ansök om medlemskap för att bli del av vårt växande nätverk, få inbjudningar till event, utställlningar, erbjudanden på aktiviteter i Uppsalas Fabriks och Hantverks Förening.